NELLY AGASSI
Palau de llàgrimes / Pallace of tears

 
 
 
Wall Dress - from Pallace of Tears, 2OO2 . Nelly Agassi | Museum of Art, Ein Harod |

Wall Dress - from Pallace of Tears, 2OO2 . Nelly Agassi | Museum of Art, Ein Harod |

 
 
 

Lligam 


1 m. [LC] Allò amb què es lliga, es té lligat, quelcom. 
Rompé els lligams que el subjectaven. 


Quan miro aquesta imatge em sento molt representada. Aquesta sensació de lligam absolut em fa estar quieta, gairebé immòbil. I em sento protegida i, tal vegada, agredida. La força amb la que cada nus es deposita en mi em fa ser més dependent i més independent al mateix temps!
Crec que a través d’aquesta metàfora visual s’entén la força i el pes de les nostres relacions; i visualment em dóna força i em fa sentir sostinguda.

QUINA MERAVELLA!

-

When I look at this image I feel very represented. This feeling of absolute bonding makes me stand still, almost motionless. And I feel protected and, perhaps, assaulted. The force with which each knot is placed in me makes me more dependent and more independent at the same time! I believe that through this visual metaphor the strength and weight of our relationships is understood; and visually it gives me strength and makes me feel sustained.

WHAT AMAZING!



 
bedroom.jpg
Bedroom - from Dreaming Art/Dreaming Reality, 2OO5. Nelly Agassi | Tel Aviv Museum of Art |  Whispers - from Embroidered Action, 2OO4 . Nelly Agassi | Herzliya Museum of Contemporary Art |

Bedroom - from Dreaming Art/Dreaming Reality, 2OO5. Nelly Agassi | Tel Aviv Museum of Art |
Whispers - from Embroidered Action, 2OO4 . Nelly Agassi | Herzliya Museum of Contemporary Art |


-
Nelly Agassi
 és una artista multidisciplinària que utilitza mitjans tan diversos com el dibuix, el teixit, el vídeo i l'actuació. El seu treball tracta de materials, cos i espai.

En les seves actuacions - centrades en el vestit -, Agassi teixeix i cus un vestit al voltant de si mateixa, un vestit que s'expandeix en l'espai de la galeria (o a l'aire lliure) i es transforma d'una peça de vestir en un objecte voluminós. Durant l'actuació, Agassi es treu el vestit ella mateixa, i el penja com una pell buida, instal·lant-lo en la galeria, testimoniatge de la seva absència. L'infinit vestit s'erigeix com l'únic residu del drama.


La intimitat i interioritat de l'obra de Agassi i la seva referència al cos femení la identifiquen amb l'art post-feminista. Igual que la presència física de l'artista i l'ús del teixit, clàssicament atribuït al "femení".

En 2003, Agassi va guanyar el prestigiós el Nathan Gottesdiener d'art israelià. Deu anys després, en una mostra en honor al mateix premi, va presentar Bedroom, una peça que es va estampar en la imaginació local. En aquesta peça Agassi "va conquistar" un gran saló "construint" un llit gegantesc que omplia tot l'espai mentre s'asseia quieta i diminuta en la llunyana distància en un llit blanc perfecte. La imatge resultant recorda els canvis de grandària d'Alícia al País de les Meravelles, però aquí no hi ha facilitat de la infància; l'obra genera un silenci tibant.

L'obra de Agassi s'ha exhibit en llocs destacats com el Museu de Herzliya i el Museu de Tel Aviv a Israel, i el Museu d'Art Contemporani de Chelsea a Nova York.


www.nellyagassi.com


-
Nelly Agassi
is a multidisciplinary artist who uses mediums as diverse as drawing, weaving, video and acting. Her work deals with materials, body and space.

In her performances - focused on the costume -, Agassi weaves and wears a costume around herself, a costume that expands in the gallery space (or outdoors) and transforms from a garment into a bulky object. During the performance, Agassi takes the costume off herself, and hangs it up like an empty skin, installing it in the gallery, a testimony to her absence. The infinite dress stands as the only residue of the drama.

The intimacy and interiority of Agassi's work and her reference to the female body identify her with post-feminist art. As well as the physical presence of the artist and the use of the fabric, classically attributed to the "feminine".

In 2003, Agassi won the prestigious Nathan Gottesdiener award for Israeli art. Ten years later, in an exhibition in honor of the same award, he presented
Bedroom, a piece that was stamped on the local imagination. In this piece Agassi "conquered" a large living room by "building" a giant bed that filled all the space while sitting still and tiny in the distance on a perfect white bed. The resulting image is reminiscent of Alice's changing size in Wonderland, but here there is no childhood ease; the work generates a tense silence. Agassi's work has been exhibited in such prominent venues as the Herzliya Museum and the Tel Aviv Museum in Israel, and the Chelsea Museum of Contemporary Art in New York.

www.nellyagassi.com




 
 
Ester RoviraComment