Chen Zen
"Short-circuits"
HANGAR BICCOCA

 
Fu Dao / Fu Dao, Upside-down Buddha / Arrival at Good Fortune, 1997 . Chen Zen

Fu Dao / Fu Dao, Upside-down Buddha / Arrival at Good Fortune, 1997 . Chen Zen

Jardin-Lavoir, 2000 . Chen Zen

Jardin-Lavoir, 2000 . Chen Zen

Daily Incantations, 1996 . Chen Zen

Daily Incantations, 1996 . Chen Zen

 Purification Room, 2000 . Chen Zen

 Purification Room, 2000 . Chen Zen

Black Broom, 2000 . Chen Zen

Black Broom, 2000 . Chen Zen

Berceau, 1995 . Chen Zen

Berceau, 1995 . Chen Zen

Le Rite suspendu / mouillé, 1991 . Chen Zen

Le Rite suspendu / mouillé, 1991 . Chen Zen

 
 
 
 
 
 

Hi ha alguna cosa d’universal en les instal·lacions de Chen Zen, alguna cosa amagada en el garbell de la seva inconsciència que em fa sentir interpel·lada a un diàleg constant!

Per mi l’obra de Chen Zen és incòmoda i allargada, em fas sentir, tal vegada, presonera i lliure, dins i fora, lluny i aprop. La seves interaccions em generen nombroses referències creuades i connexions, em conviden a un diàleg obert i constant i m’apropen a les grans preguntes!

-
Chen Zhen va desenvolupar el seu art des de finals dels anys 70. Nascut i criat a Xangai, va viure la Revolució Cultural a la Xina durant la seva adolescència i es va traslladar a París en 1986. En les seves instal·lacions reuneix objectes quotidians com a llits, cadires i taules, assemblant-los en composicions que els allunyaven de les seves funcions originals i els portaven a una dimensió metafòrica.

L'art de Chen Zhen reflecteix de manera paradigmàtica el seu desig de trobar una síntesi visual que integri la dimensió estètica de la seva terra natal amb la dels llocs amb els quals va entrar en contacte, en un constant i fluid intercanvi entre el pensament oriental i l'occidental.

El títol de l'exposició s'inspira en el mètode creatiu de l'artista, al qual es va referir com a "fenomen de curtcircuit", que consisteix a revelar el significat ocult d'una obra d'art quan s'emporta de l'entorn original per al qual va ser creada a un lloc diferent. Aquest procés va portar a Chen Zhen a reflexionar sobre el concepte d'enriquiment simbòlic i cultural com a mitjà de creació artística.

Us el recomanem sí o sí… quan el COVID ens deixi!
SHORT CIRCUITS _ Hangar Biccoca

-

There is something universal about Chen Zen's installations, something hidden in the sieve of his unconsciousness that makes me feel challenged to a constant dialogue!

For me, Chen Zen's work is uncomfortable and elongated, and makes me feel, sometimes, prisoner and free, inside and outside, far away and appropriate. His interactions generate numerous cross-references and connections, invite me to an open and constant dialogue and bring me closer to the most important questions!


-
Chen Zhen developed his art from the late 1970s. Born and raised in Shanghai, he lived through the Cultural Revolution in China during his adolescence and moved to Paris in 1986. While initially oriented towards painting, he gradually moved towards the creation of installations (creating his first one in 1989). In them, he brought together everyday objects such as beds, chairs, and tables, assembling them in compositions that took the items away from their original functions and into a metaphorical dimension.

Chen Zhen’s art paradigmatically reflects his wish to find a visual synthesis that would integrate the aesthetic dimension of his homeland with that of the places he came in contact with, in a constant, fluid exchange between Eastern and Western thought.

The title of the exhibition is inspired by the artist’s creative method, which he referred to as a “short-circuit phenomenon”, which is that of revealing the hidden meaning of a work of art when it is taken from the original setting for which it was created to a different place. This process led Chen Zhen to reflect on the concept of symbolic and cultural enrichment as a means of artistic creation.


We recommend it yes or yes when COVID let us!
SHORTS- CIRCUITS _ Hangar Biccoca

 
 
Ester RoviraComment